Η σχολική προσαρμογή για τα «πρωτάκια»!

    Η σχολική προσαρμογή για τα «πρωτάκια»!

    Όπως για όλους μας οι αλλαγές είναι δύσκολες και χρειαζόμαστε χρόνο για να προσαρμοστούμε, έτσι και τα «πρωτάκια» χρειάζονται κάποιο χρόνο προσαρμογής για τη μετάβασή τους από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό. Οι πρώτες τάξεις του δημοτικού είναι ένα κομβικό σημείο στη ζωή των παιδιών, καθώς βρίσκονται αντιμέτωπα με μια νέα πραγματικότητα. Σε αρκετά παιδιά το […]

    Read More

    Η παιδικότητα υπό διωγμό!

    Η παιδικότητα υπό διωγμό!

    Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας και της βιασύνης. Τα πάντα γύρω μας τείνουν να γίνουν πιο εύκολα, πιο γρήγορα και τελικά πιο αποδοτικά. Το οξύμωρο ωστόσο είναι πως αν και θα περίμενε κανείς μέσα από την αυτοματοποίηση οι άνθρωποι να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο, αντίθετα ο ελεύθερος χρόνος φαίνεται να είναι για πολλούς είδος πολυτελείας. […]

    Read More

    Πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η τιμωρία στα παιδιά;

    Κατά πόσο η τιμωρία μπορεί να είναι αποτελεσματική ή όχι είναι δύσκολο να απαντηθεί εάν κανείς δεν λάβει υπ’όψιν τις διαφορετικές τεχνικές τιμωρίας, την προσωπικότητα του κάθε παιδιού και τον χωροχρόνο στον οποίο «επιβάλλεται» η τιμωρία. Η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας έγκειται κυρίως μέσα από το πλαίσιο στο οποίο θα εκδηλωθεί και από τις σχέσεις γονέα […]

    Read More

    Πόσο εύκολα μπορούν τα παιδιά να «χειριστούν» τους γονείς τους;

    Ένα παιδί μπορεί να εμφανίσει χειριστική συμπεριφορά προς τους γονείς του ακόμη και από τη βρεφική ηλικία. Μπορεί να έχετε παρατηρήσει ένα συνεχές κλάμα το οποίο σταματά όταν δίνουμε στο παιδί αυτό που αναζητά από εμάς. Σε ένα πείραμα που έγινε σε ένα βρεφονηπιακό σταθμό διαπιστώθηκε ότι ενώ τα μωρά τεσσάρων μηνών ήταν ήσυχα όλη […]

    Read More

    Αυτοπεποίθηση:ένα συναίσθημα που καλλιεργείται!

    Αυτοπεποίθηση:ένα συναίσθημα που καλλιεργείται!

    Η αυτοπεποίθηση δεν είναι κληρονομική, αλλά χτίζεται σιγά σιγά. Σημαντικό ρόλο στην καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης παίζει το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει το παιδί και ειδικότερα οι γονείς. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι γονείς πρέπει να εμφυσήσουν στο παιδί την πίστη στον εαυτό του και τις δυνάμεις του ηδη από τη νηπιακή ηλικία. Βασική προϋπόθεση για […]

    Read More

    «Πότε το παιδί μου θα ξεπεράσει τη δυσλεξία;;»

    «Πότε το παιδί μου θα ξεπεράσει τη δυσλεξία;;»

    Συχνά, πολλοί γονείς ρωτούν «Πότε θα ξεπεράσει το παιδί μου τη δυσλεξία;» ή «Πότε θα είναι καλύτερα;». Στις περιπτώσεις πραγματικών δυσλεξικών παιδιών η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι ότι το δυσλεξικό παιδί θα εξελιχθεί σε έναν δυσλεξικό ενήλικα. Η δυσλεξία, καθότι νευρολογική διαταραχή, ακολουθεί το άτομο σε όλη του τη ζωή. Η δυσλεξία δεν είναι […]

    Read More

    Η σημασία των ορίων στη ζωή των παιδιών..

    Η σημασία των ορίων στη ζωή των παιδιών..

    Ο γονιός τρέφει αναμφισβήτητα μεγάλη αγάπη και τρυφερότητα για το παιδί του. Η διαδικασία της ανατροφής έχει και καλές, γλυκές στιγμές, έχει όμως και άχαρες, σκληρές στιγμές. Άμεσος στόχος είναι να τεθούν οι κανόνες και οι αρχές που βοηθούν το παιδί στην καλύτερη ένταξή του στο κοινωνικό του περιβάλλον και αυτό σημαίνει όριο. Η ανατροφή […]

    Read More

    «Μαμά μπορείς να το κάνεις αυτό για εμένα;;»

    Αρκετές φορές ακούμε τα παιδιά να λένε «Μαμα θα μου φέρεις το ποτήρι;» ή «Θα μου φτιάξεις την τσάντα μου;» ή «Θα πεις στην δασκάλα ότι ήμουν άρρωστος και δεν μπόρεσα να διαβάσω;». Αυτό που ζητούν τα παιδιά από τους γονείς είναι να τα εξυπηρετήσουν, κάτι το απόλυτα φυσιολογικό καθώς με τους γονείς τους αισθάνονται […]

    Read More

    Η σημασία του παιχνιδιού στην ανάπτυξη κάθε παιδιού

    Η σημασία του παιχνιδιού στην ανάπτυξη κάθε παιδιού

    Γιατί είναι τόσο σημαντικό το παιχνίδι στην ανάπτυξη του παιδιού;; Το παιχνίδι είναι ένα μέσο για να μάθουν τα παιδιά τον εαυτό τους και τους γύρω τους καθώς και να εξερευνήσουν το περιβάλλον. Το παιχνίδι παίζει σημαντικό ρόλο στην υγειή ανάπτυξη, στη σωματική και ψυχική υγεία του κάθε παιδιού. Παράλληλα, είναι απαραίτητο καθώς τα παιδιά […]

    Read More

    Σχολική ετοιμότητα: Είναι έτοιμο το παιδί να ξεκινήσει την Α΄Δημοτικού;

    Ο όρος της σχολικής ετοιμότητας πρόσφατα εισήλθε στα εκπαιδευτικά δεδομένα και αναφέρεται στις δεξιότητες που πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί προκειμένου να ξεκινήσει την Α’ δημοτικού. Η εκπαιδευτική διαδικασία κινείται βάση κάποιων δεδομένων που προέρχονται από τις δυνατότητες του μέσου όρου των παιδιών. Παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε τη διαφορετικότητα και τον […]

    Read More